|
|
|
Tweet |
|
|
|
Azok a magyar utak. Ennyi nagyjából elég is ahhoz, hogy az ember mély sóhajtások közepette enyhe fejrázással konstatálja: a medve jobb nyomot hagy maga után az erdőben. Viszont most úgy fest, van remény: Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok keretében 42,8 kilométernyi Veszprém megyei mellékutat újít fel 2013-ban a közútkezelő.
Sajnos életünk részévé vált az, hogy mikor autóba ülünk zötykölődünk: hullámvasút-szindróma, bója helyett kátyú kerülgetés – ha egyáltalán lehetséges -, és néha olyan hangokat hallunk, amik nem természetesek, például a futómű lágy koppanása. A magyar utak bizonyos százaléka nem alkalmasak közlekedésre. Ezen viszont elvileg szép lassan változtatni fognak.
A projekt összesen 5,43 milliárd forintos európai uniós támogatásból valósulna meg, ami 42,8 kilométernyi utat állítana helyre – jelentette be a Belügyminiszter parlamenti államtitkára.
Az érintett utak: Zánka-Nagyvázsony összekötő út 13,5, a Dudar-Bakonyszentkirály összekötő út 7,8, a Szabadbattyán-Veszprém összekötő út 8,2 és a Balatonakali-Balatonszőlős összekötő út 13,3 kilométeres szakasza.
Lasztovicza Jenő, a megyei közgyűlés elnöke azt is elmondta, az utak minőségének javulása remélhetően közérzetjavuláshoz is vezet majd. Ez így van, az ember egy kicsit nyugodtabban tud haladni, hogyha nem kell attól rettegnie, hogy akkora kátyúba megy bele, amitől felborul az egész jármű, valamint a közérzetet az is javíthatja, hogy a jobb minőségi utakon nem hullik darabokra az autó, így a szerviz-költségeken is lehet faragni. Egy 2 cm mély kátyú szép dolgokat tud okozni 80 km/h-nál – a kátyúknál már csak a kátyúfoltozás a jobb.
Mázsi Attila, a közútkezelő vezérigazgatója elmondta, a tél iszonyatos rombolást okozott az utak állapotában, ez erőforrásban és anyagilag is megterheli a társaságot, ám elismerte, egy átfogó felújítás hosszú távon segítene az ország úthálózatán.
Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok keretében országosan közel 600 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg csaknem 87 milliárd forintnyi európai uniós forrásból.
Szili Szabolcs foto: totalcar.hu |
|
|
|